donderdag 31 mei 2012

Dresscode: Feestelijk

Beste Diana,


Op 8 juni 2012 ben ik samen met mijn partner uitgenodigd voor een bruiloftsfeest, 's avonds van 20.00 tot 01.00 uur. De dresscode is feestelijk en via Google kan ik niet echt duidelijk achterhalen wat dat nu precies inhoudt. Kan je mij advies geven?
Alvast hartelijk dank,
Ineke

Dresscode Feestelijk is geen officiële dresscode en er is geen duidelijke instructie over wat wel of niet kan. In Nederland bedoelt men vooral gekleed met aandacht en zorg.
Het blauwe boekje kledingvoorschriften zegt het volgende hierover:"Feestelijk is het meest gebruikte niet formele kledingvoorschrift. Als argument wordt vaak gebezigd dat iedereen moet dragen waar hij/zij zich plezierig in voelt. Het kan helpen om te vragen wat de gastheer en gastvrouw zelf zullen dragen, aangezien het gaat om hun perceptie van feestelijk".

Draag in ieder geval geen casual look (dus geen jeans). Dames kunnen iets met glitters of glans dragen of kleurrijke kleding!  Benadruk het feestelijke moment! Verder een hak en een wijde broek van soepele stof doen het ook al heel goed.

Ik hoop dat je hiermee iets kunt.

Met stijlvolle groet,

Diana Willemsen


Met dank aan de reacties van enkele collega's op Linkedin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten